fredag 10 augusti 2012

Stärkt

Hej! Länge sedan jag skrivit här på bloggen. Tog en paus under semestern, när jag tyckte att jag har viktigare grejer att syssla med. Men nu ska jag igen, när inspirationen faller på, börja skriva ner lite funderingar.

Senast skrev jag om våndan inför sommarlovet. Om att det kan vara en rätt jobbig period. Så har det  nämligen varit de senaste somrarna. Hur var då denna sommar? Bättre än väntat! Sticker inte under stol med att det periodvis varit tufft. Mycket tufft. Men överlag har det varit riktigt, riktigt bra : )

J och jag var lediga samtidigt och kunde på så vis dela på hela ruljansen. Vi var också rätt duktiga på att hålla på systemet med varannan sovmorgon och ge varandra tid för motion. Jag har i sommar återfunnit min gamla favorit, nämligen att åka rullskridskor. Shit så kul det är! Har rullat på i ett antal hundra kilometrar. Inte illa eller hur?

Grejer vi gjorde med ungarna var bland annat att besöka Muminvärlden & Högholmen, hälsa på släkt och vänner, se Peter Pan, firat Anton och varit på Sjörövarutflykt. Givetvis har vi också simmat en del. Och kronan på verket blev min och J:s vuxenresa till H:fors för att träffa vänner och se Bruce Springsteen. Och han var så bra!!! Räknar mig numera som ett fans. Gillar att han har ett budskap i sin musik och så måste man ju bara bli imponerad av att en 63-åring orkar gå an som han.

En annan stor grej som hänt är att vår äldsta flyttat ut. Känns lite tomt i huset, men ändå ok. Han är nu vuxen, har utbildning och jobb så det är bara naturligt att ta steget hemifrån. Men visst är det extra roligt när han kommer hem och hälsar på! 

Summa summarum är jag nöjd över sommaren. Känner mig stärkt! Nu kändes det väldigt bra och roligt att börja jobba igen. Jag gillar ju nämligen mitt jobb något enormt mycket. Så nu känns det bra att ta itu med alla höstens utmaningar. Anton börjar förskolan på måndag, vi har en del utredningar gällande honom, jobbet har mycket spännande att erbjuda och så blir det ju ett kommunalval dessutom. Ska bli intressant att se hur det går.

Vi syns och hörs. Sköt om dig och de dina.

ps. det har varit roligt att en hel del har varit in och kollat här även när jag inte skrivit. Tack för det!

Nedan lite foton från sommaren.

Anton applåderar efter att ha blåst ut ljusen

Anni klättrar under Sjörövarutflykten

Muminvärlden

Nöjd liten dam

Anton med Lilla My
                                                        
Sjörövaren

Sjörövarinnan
                                                         
Peter Pan

Lycklig kille
                                                                        

Inga kommentarer: