fredag 22 mars 2013

Alltid alltid alltid. Så länge jag lever.


Jag säger till dig: Jag älskar dig. Du svarar: alltid, alltid, alltid.

När jag lämnar dig vid avlastningen brukar du säga: mamma kommer alltid alltid alltid och hämtar. Och jag svarar: alltid alltid alltid.

Din tilltro till mig är ofattbart stark. Du litar på mig oavsett vad. Du litar på att jag hämtar dig från avlastningen. Du älskar mig. Även när jag är på dåligt humör och inte direkt utstrålar någon mammakärlek. Även då – i mina svagare stunder - utstrålar dina blå ögon en ren kärlek till mig.



Ett barns villkorslösa kärlek och tillit är något av det värdefullaste som finns. Jag känner mig välsignad av att få uppleva den. Kärleken av alla mina barn.

Din kärlek är av en speciell sort. Du kommer troligen att även i vuxenåldern känna denna barnakärlek och tilltro till mig. Även när din kropp är vuxen kommer du att ha ett hjärta och en själ som bär med sig ett barns villkorslösa tillit.

Det är en gåva jag ska förvalta så gott jag kan. Jag ska göra mitt bästa för att inte orsaka dig sorg. Jag ska göra mitt bästa för skydda dig när det stormar som värst. Jag ska också – när tiden är inne – låta dig ta dina första steg mot ett självständigt liv.

Jag vet inte om du någonsin kommer att kunna läsa detta brev till dig. Men jag lovar dig: Mamma älskar dig. Alltid alltid alltid. Så länge jag lever.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint skrivet, blir nästan tårögd. Bara en mamma vet hur det är att älska och bli älskad på detta sätt! Ha en fin helg!
kram
Sussi fredman

Anonym sa...

Det är nog inte bara mammor, pappor vet och kan nog också!
Matts

Anne Salovaara-Kero sa...

Kärleken till våra barn är nog något som förenar oss. Mammor som pappor : )

Maria B sa...

Med tårar tackar jag. Du håller mitt hjärta mjukt!

Johannes mamma sa...

Kärlek kan kännas på så många sätt, men den kärlek som man känner till sina barn är så stark att det nästan värker i kroppen.Den är så gränslös. Jag försöker att varje dag tala om för mina 2 barn hur mycket jag älskar dom. Vår store kille förstår vad det betyder men i Annorlunda Land där vår lille kille befinner sig; vad betyder det där att hans mamma säger; Jag älskar dig!. Jag tror och hoppas att han känner en varm och skön känsla.Kärleken är det största man kan ge varandra!
Ha en fortsatt fin Helg!

Fru Tallund sa...

Fantastiskt vackert skrivet! Och jag vet ju att varje ord är sant! <3

Tina sa...

Ja den kärleken är speciell, från ett barn som behåller så mycket barn i sig alltid. Min tös är snart 16 och frågar varje dag hur mycket älskar du mig mamma ? Och jag ska svara till brevlådan och tillbaka annars är det inte som vanligt ! Sen säger hon snabbt, älskar dig mamma ! Kärlek <3 Fint och berörande skrivet, kramar