torsdag 24 januari 2013

Materialet

Hemma från Arbis. Pust. Jag fixa föreläsningen. Med typ 2 tårar. Hade gett mig attan på att inte låta tårarna komma - och har ju klarat det de sista gångerna - men sidu idag fick jag svälja några. 

De kom när jag skulle berätta om att en av mina stora drömmar är att en dag kunna stå vid porten vår, och se Anton själv gå iväg. Utan att han behöver hålla mig - eller någon annan vuxen -  i handen. En dröm som jag faktiskt tror att inom några år kommer att bli sann : )

Det är lite småjobbigt att tala utgående från sig själv. Men det är värt det. Jag riktigt kände hur förståelsen för "annorlunda" medmänniskar växte i salen. Och bara det gör att det är värt att ställa sig framför en publik.

Tyvärr fick vi inte internet att funka, mitt klåp då jag glömde stickan. Hade bakat in några youtube-klipp i materialet som skulle liva upp det hela med lite musik. Klippen är inte om Anton, men sådana som hos mig väckt många känslor. Men som sagt, nu kunde jag tyvärr inte visa dem. Istället lovade jag att lägga ut materialet här på bloggen. Varsågod alltså.

Klickar du på länken nedan kommer du in på slideshare där du kan kolla in hela paketet. Och där går det att klicka in sig på youtube-klippen:
http://www.slideshare.net/AnneSalovaaraKero/arbis  

Vill du kolla in bara själva klippen kan du klicka på dessa länkar:
Hug the bear

Would you call my son a Retard? 

Tusen tack till alla som kom! Jag vet att världen kan bli bättre när jag möter människor som er. 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för en jätte, jättebra föreläsning!!! Det var intressant, givande, roligt och gripande. Tack för att du ville dela med dig av landet Annorlunda! Att få vara annorlunda är en rikedom.
kram Milla

En vacker vardag sa...

Tack till dig för att du bidrar till att göra världen bättre! Det är ett värdefullt arbete du gör genom att dela med dig av dina tankar och erfarenheter. Tillsammans fäller vi tårar och tillsammans är vi starka :-) Ha det gott! Kram!

Anonym sa...

Beundrar din kraft,njut av tiden med killen!Säkert ett bra beslut att låta honom "mogna" ett år. Han hinner nog vara skolpojke ännu!

Fånga stunden med barnen och J!
Ta vara på stunden