tisdag 18 juni 2013

Det händer

Trodde jag jobbmässigt skulle ha rätt lugnt så här i juni. Hah! Mer action än någonsin känns det som. Men jag ska inte klaga, det är mestadels givande och roliga uppgifter som poppar upp.

I juni brukar det vara rätt få som söker hjälp via oss, men nu har det varit flere nya kontakter.  Vet ej varför, men så är det nu. Pro-Skills projektet jag håller i är på slutrakan, och det är en hel del rapporteras kring det. I morgon ska jag smida planer kring fortsättningen av den modellen. Himla kul!

Du som brukar läsa denna blogg vet att jag för knappa två veckor sedan också fick åka till Tammerfors, för att föreläsa kring ämnet "det magiska i mellanmänskliga möten". Jag hade rampfeber som attan...  Därför har det varit speciellt roligt att få så enormt positiv feedback. Nu är flere nya föreläsningar inbokade till hösten : )

Vad  gäller politiken så är det slutspurten kvar innan semester. Vi har tuffa tider framför oss kan jag säga. Hoppas innerligt att vi kommer till goda lösningar som är vettiga för människan i samhället, liten som stor.

Vasa stads handikappråd startade också sitt attitytalko för en tid sedan. Vi har många fina planer på gång, återkommer till dem senare. Men om du är på facebook, välkomnar jag dig att gå in och gilla vår sida:  
Där informerar vi om vår verksamhet och om frågor som berör handikappade. Jag fick i dag ge en rätt stor intervju som tangerar ämnet. Och bra så, det är viktigt att media lyfter upp frågor kring dem som har en lite annorlunda / svårare sits i samhället. Juttun kommer ut i slutet på månaden.

Hemma har det varit sedvanlig karusell. Anton är i dagvård ännu denna månad, sedan tar vi sommarlov. Det som värmt mig speciellt är att han fått inbjudningar till kalas. Senast i dag har vi varit på ett, och nästa står på tur nästa vecka. Killen är hur glad som helst!



Sådana hälsningar här från oss i lander Annorlunda för denna gång. Ta hand om dig och de dina! Anne




Inga kommentarer: