onsdag 20 juli 2011

Ge mig styrka med pappershögen!

Har idag suttit och förbannat mig över alla Antons papper. Måste få dem i någon slags vettig ordning + kopiera upp en hel massa till försäkringsbolaget. Listan med instanser som gladeligen delar ut papper är:
  • Fpa 
  • Verket för småbarnfostran och grundutbilding
  • Barnneurologiska polikliniken 
  • Barnpolikliniken 
  • Kårkulla
  • Handikappservicen 
  • Dagiset
  • De enskilda terapeuterna
Som ni förstår så blir det en hel del... Listan stämmer förresten också rätt bra ihop med vilka olika "luckor" vi har nöjet att besöka eller "brevväxla med" i diverse ärenden (dagis borträknat). Se siitä yhden luukun periaatteesta... 

Ibland vet jag inte vem jag ska skicka vilka utlåtanden till och jag känner mig som spindeln mitt i nätet som borde hålla alla trådarna (pappren alltså, never mind mitt liv) under kontroll. Men, denna spindelmamman tappar med jämna mellanrum kontrollen och skickar fel papper till fel instans och inte alltför sällan glöms en eller annan bilaga bort! Men alla sjuttons papper som ska hit och dit är liksom inte de viktigaste i prioriteringarna... Jag har ju faktiskt en familj med 3 barn och man, jobb, hus, hund & katt, båt OCH försöker leva ett eget liv också (med mindre framgång mellan varven). Men konstigt nog har de på ett eller annat sätt till slut hittat till rätt instans och procedurerna har kunnat ros i hamn.

Bifogar foto på Antons papper från 3 år => dagsdato. Krävs mer  än en kopp kaffe att plöja igenom den högen, och härifrån fattas ännu pappren från tidigare år. Hur hög ska högen bli innan han är 10?



Jep, jag vet: papper är viktiga och de behövs. Men NÄR ska vi komma till det papperslösa systemet? Tänk vad lätt det skulle vara om man elektroniskt kunde klicka in sig i olika patientarkiv och kopiera upp dem i en egen händig mapp. Jag tycker jag hört tjatas om det papperslösa kontoret i åratal men högarna bara växer, både hemma och på jobbet. 

Men nu ska jag sluta tjata om pappren och i väntan på den papperslösa världen ta tag i högen. Och koka en kopp kaffe. För det blir en sen kväll...

Inga kommentarer: