måndag 10 september 2012

Flow

Ibland är det så att det goda bara flyter på. Just nu är det så. Jag vet inte vad det beror på men goda ting händer. Du undrar kanske vad det är som händer? Låt mig berätta:
  • fpa nekade Anton musikterapi i senaste papperskriget vi hade med dem. Vet du vad jag idag fått veta? En underbar människa som studerar till musikterapeut har hittat denna blogg. Och denne människa har sökt ett specialbarn att jobba med. Nu erbjuder sig härligheten att ge Anton musikterapi som en del av sina slutstudier. Gratis. Hur fint är inte det?
  • jag har blivit tillfrågad att fara till Helsingfors och tala om Anton, vår vardag och framtidsfunderingar. På finska! Får lite ribbskräck av tanken men visst ska jag tuta och köra!
  • förutom nära & kära och mer eller mindre bekanta har för mig helt vilt främmande människor sagt att de tänker rösta på mig i det stundade kommunalvalet. Senast i dag var det en finskspråkig medelålders man som sade att sfp ju nog inte är hans parti. Men att han nu gör ett undantag. När jag undrade varför löd svaret: dina värderingar. Värmer i hjärtat sånt där!
Dessutom känner jag mig rätt stark just nu, både psykiskt som fysiskt. Hemma är det sedvanlig kalabalik och katastrofräddningar men jag har rätt bra tålamod med även det. Inte ens dammtussarna under sängen stressar mig just nu.

En miniliten inneboende pessimist i mig försöker knacka på och säga att det goda tar nog snart slut. Vänta bara. Men tur så har jag också en inneboende positivist som är starkare i tron. Denne intalar mig att passa på njuta. Att leva i stunden. Nu är det med andra ord flow som när det är som bäst! 



ps. hoppas vårt flow håller i sig i morgon. Vi ska till barnpolikliniken och får veta hur Antons enda njura fungerar.

3 kommentarer:

Maria B sa...

Jaaaaa! Njut vännen! Jag tror bestämt jag vet vem blivande musikterapeuten är. Hon hittade er och hon är guld värd. Ta hand om varann.
Kram!
ps. jag bor i fel kommun, annars så...

Anneli sa...

Kun teet hyviä asioita,
niin hyvät asiat tapahtuvat sinulle.
Tämä selittää kaiken. Teet niin paljon hyvää!

"musikterapeuten" :) sa...

Hej! Har du sett min två senaste mail på FB? Det löser sig med utrymme bara jag får veta era tider. Ibland är det lite lömskt så att mailen inte syns, därför kollar jag här.