onsdag 26 oktober 2011

Swoosch och klirr klirr

Är lite småledsen idag. Om en komplett världslig grej. Om en kristallkrona. En kristallkrona som jag bara gillar sååå. Den är som gammal, vacker spets...

Vi gifte oss 2009 och önskade oss (jag?) en antik kristallkrona i gåva. Jag hittade den perfekta kronan på en auktion, en från 1930-1940 talet. Precis som vårt hus. Den passar perfekt i vårt vardagsrum. Men nu måste kristallkronan flytta bort från vardagsrummet. Ska väl försöka troma in den i matsalen.

Varför: Anton har hittat på att den är ett hängställ som man kan dingla i! För andra gången. Första gången tänkte jag att det var ett enskilt infall. Men nu hände det igen. De vackra kedjorna av kristall är numera 3 tre till antalet, då resterande tre gått av. Men de ska säkert gå att fixa.

Killen flyttar soffbordet och klättrar upp på det och tar lugnt tag i kronan och svischar iväg sig. Det låter bara swooosch och klirr klirr i kristallerna! Ledsamt nog tror jag inte det är helt tryggt. Så ja, det blir att flytta kronan och lägga upp nån tråkig lampa a´la plafond i stället.



Min vana trogen ska jag försöka vända detta lilla värdsliga problem till något positivt:
  • killen är fortfarande oskadd
  • han är klyftigare är många tror: han funtsar själv ut hur han ska slippa och dingla i kronan
  • modellen med dinglandet är från Pippi Långstump om jag inte missminner mig = han har bra minne och kan ta intryck via modellinlärning : )
  • han visar på klara tendenser att bli duktig inom redskapsgymnastik, speciellt den där grenen där de snurrar runt på den stången (vet ju inte vad det heter!)
  • jag får fara och shoppa en ny lampa!




Inga kommentarer: