måndag 12 augusti 2013

Det är okej

Jag läser i tidningar om hur 2006 år födda barn nu börjar sin skolgång. Jag läser på facebook om hur föräldrar till 2006 år födda barn nu febrilt förbereder sig för skolstarten. 

Ännu för några år sedan trodde också jag att jag hösten 2013 skulle ha en son som skulle börja skolan. Men nu gick det inte så. 

Istället kommer mitt barn att börja sin skola ett år senare. Med en assistent. Med en anpassad läroplan och med inkoppling av specialundervisning.

Jag trodde att det skulle göra ont i mitt hjärta i dessa dagar. Men vet du vad? Det gör inte ont.

I morgon kan det visserligen sticka till lite i mitt mammahjärta. Ett litet stick som påminner om den försvunna drömmen. 

Men det onda kommer att gå över. För det är mer än okej att Anton är som han är!

2 kommentarer:

Mamma-Mia sa...

Ibland blir det inte som man tänkt sig. Sånt är livet, och det är helt okej. Trodde inte heller att jag skulle få ett "annorlunda" barn, men jag har 4 som har special behov på nåt sätt, och det är helt okej :-)
Kram

Tina sa...

Du är fantastiskt positiv, kramar