måndag 28 november 2011

Det ska vara rakt...

Min kära dotter fick just ett surpuppeanfall då osten var sned på smörgåsen... På riktigt? Att bli arg över att osten ligger snett?

Meeen.... Det är nog bara att - åter igen - ta spegeln i hand och ta en titt på sig själv och sina egna noijor. 

Jag vill ju inte tro att jag är en direkt fyrkantig person som alltid ska ha alla linjer exakt på millimetern. Men ska sanningen fram så får jag lite obehag om mattor, bordsdukar etc är snett... Går mer än gärna fram och rättar till dem. Ibland så där diskret så att ingen ska märka det : )

Det är främst mattor, bordstabletter och dukar denna noija gäller. Annat kan gärna ligga snett och hullerombuller bäst de vill. Undrar om det finns ett namn till denna lilla neuros? 

Nåja, nu vet du detta om mig. Tur så är det inget som påverkar vardagen! Och dotterns "osten ska ligga rakt på smirglaren neurosen" är väl inte heller av den svåraste sorten att hantera.

Sådan mor, sådan dotter...



1 kommentar:

Polly Esther sa...

hei haloo!
SÅ KLART osten ska vara KUNNOLLA på smörgarin! det fattar ju vem som helst :)
och tusan nu ska dukar och mattor också vara ens någålunda suorassa.
hei haloo!
:)