fredag 18 november 2011

Lista till läkaren

Vi har läkartid för Anton i morgon. Kårkullas läkare är till Vasa bara en gång/månad, så det gäller att passa på då han är här. Vi har en lång lista på allt som ska utredas:

  • Antons atopiska hy: måste få en bra kräm, han kliar sig så det blöder ibland
  • Den krånglande magen
  • Utlåtande till polisen så att vi får ett invakort
  • Höja på medicindosen? Effekten är mycket liten med nuvarande dos
  • Blodtrycket?
  • Njuren?
  • Utlåtande till fpa om fortsatt talterapi
  • Utlåtande till fpa om fortsatt ergoterapi
  • Utlåtande om att börja musikterapi
  • Utlåtande om att han behöver assistent även på korttidsvården



Planen är den att vi går in till mottagningen hela högen och läkaren får sedan kolla in Anton. Efter det får Anton och Jukka gå på saft och bulle så får jag i lugn och ro gå igenom listan med läkaren. 

Varför ska inte Anton vara med på diskussionen? Två orsaker: 
  1. Han kommer att vara så hispig att det inte går att diskutera i lugn och ro 
  2. Vill inte tala om alla Antons svårigheter så att han hör
Huh, hoppas vi hinner med alla ärenden och får sedan ta tag i alla papper och utlåtanden som ska fixas.


Nu ska denna damen packa inför en eftermiddag ute på Kalle´s Inn. Det ska bli bastu & god mat i sällskap av ett gäng mammor till specialbarn : )


3 kommentarer:

Anonym sa...

Det var ingen liten lista. Jag hade också listor då min son va liten. Skönt med en andningspaus i havsbandet :)Sonja

Angelica sa...

Min mellersta son har också atopisk hy, riktigt så han också kliar så det kan börja blöda. Har du provat Locobase repair? Den funkar för oss. Nu på vintern blir det ju värre så då kör vi med lite olja i badvattnet också.

Anne Salovaara-Kero sa...

Angelica: nepp, den hade jag inte hört om. Det är apoteksvara antar jag? Ska gå o kolla samtidigt jag ska hämta annat.

Och tusen tack för tipset : ) Ha det bra,
Anne